Isnin, 10 September 2012

SEMPENA ulang tahun ke-20 ThinkPad- Lenovo melancarkan dua Ultrabook terkini iaitu ThinkPad X1 Carbon dan ThinkPad T430u.

SEMPENA ulang tahun ke-20 ThinkPad, syarikat pengeluar komputer Lenovo melancarkan dua Ultrabook terkini iaitu ThinkPad X1 Carbon dan ThinkPad T430u.
Apa yang lebih menarik dua model terbaru dipamerkan bersama-sama dengan model terdahulu selama 20 tahun bermula dengan ThinkPad pertama pada 1992, ikonik komputer riba ThinkPad 710c dengan papan kekunci rama-rama yang dilancarkan pada 1995.
ThinkPad X1 Carbon: Ultrabook Profesional boleh dikatakan paling ringan dalam kelasnya.

“Beratnya hanya 1.36 kilogram atau kurang daripada berat botol minuman ringan 1.5L selain paparan resolusi tinggi ke dalam reka bentuk komputer riba 14-inci,".

Penggunaan serat karbon pada kemasan ThinkPad X1 Carbon mengekalkan ketahanannya untuk digunakan dalam hampir mana-mana persekitaran.

Bagi memastikan pengguna yang sentiasa sibuk dapat memaksimumkan penggunaan komputer riba mereka, Carbon X1 menyediakan hayat bateri sehingga lapan jam.

Selain itu Carbon X1 juga dilengkapi dengan pilihan teknologi jalur lebar 3G dan hotspot mudah alih bagi membolehkan pengguna terus berhubung di mana-mana sahaja, bila-bila masa.

Walaupun reka bentuk nipis, Carbon X1 memberikan pengguna pengalaman unik dengan papan kekunci dengan cahaya latar belakang bagi mengekalkan reputasi ThinkPad legenda sebagai industri terbaik untuk keselesaan dan ketepatan. Jadi pengguna masih boleh menggunakan komputer walaupun di dalam gelap.

Carbon X1 dilengkapi dengan pelbagai kemudahan tambahan termasuk isyarat kaca permukaan pad sentuh, kamera HD bagi mengesan wajah, mikrofon dan audio Dolby untuk bunyi lebih jelas.

Selain itu, Lenovo menawarkan pelbagai pakej perkhidmatan dan sokongan seperti pengimejan, jaminan lanjutan dan perlindungan kerosakan.

Manakala ThinkPad T430u Ultrabook pula sesuai bagi ahli perniagaan dan keperluan komputer peribadi profesional.

Model ini dikonfigurasikan dengan kombinasi unik grafik NVIDIA GeForce dan penyimpanan 1 terabyte.

T430u juga menyediakan keupayaan grafik yang berkuasa dan kapasiti simpanan yang besar - ciri-ciri yang jarang ditemui pada Ultrabooks.

Hayat bateri yang panjang sehingga lebih tujuh jam, memberikan lebih kebebasan kepada pengguna ThinkPad T430u.

T430u juga datang dengan Pusat Penyelesaian untuk Perniagaan Kecil Lenovo termasuk Kelebihan Perniagaan Kecil Intel yang menawarkan keupayaan berasaskan perkakasan untuk meningkatkan produktiviti dan keselamatan.

Pusat diagnostik pula membantu pengguna menguruskan pemulihan, kata laluan, sambungan Internet, perisian anti-virus, tetapan firewall dan peralatan.

ThinkPad X1 Carbon Ultrabook (3 Generasi Intel ® Core ™ I5) telah berada di pasaran manakala ThinkPad X1 Carbon Ultrabook (3 Generasi Intel ® Core ™ i7) dan ThinkPad T430u Ultrabook akan berada di pasaran pada akhir September.

Harga runcit ThinkPad X1 Carbon Ultrabook bermula dari RM 5,399 manakala T430u Ultrabook akan dijual bermula dari RM3,799.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...