Ahad, 26 Ogos 2012

Sony Xperia Acro S RM1,699


SONY Mobile Communications (Sony) mempunyai beberapa model baru dikeluarkan tahun ini yang rata-rata sesuai untuk penggunaan tertentu dengan masing-masing dilengkapi ciri menarik sukar dilepaskan.

Salah satunya termasuk Xperia Acro S menjadi model telefon bimbit menarik kerana keupayaannya didatangkan lengkap bersama penarafan format IP57, yang bermaksud, ia kalis air dan habuk. Di sebalik dua ciri yang sukar dibayangkan jika anda hanya menggunakan telefon biasa di pasaran, model terbabit masih datang penuh dengan ciri mewah seperti pemprosesan Dual Core serta format paparan 4.3 inci 720p HD.

Acro S menggunakan paparan 4.3 inci Reality 720p skrin yang tahan calar terang dan boleh dilihat walaupun di bawah cahaya matahari secara terus manakala kombinasi warnanya sungguh menarik membolehkan anda melihat skrin dari mana-mana sudut tanpa silau. Telefon pintar ini didatangkan dengan bateri 1910mAh yang mempunyai setoran hingga 16GB di samping penambahan kapasiti sehingga 32GB dengan kad microSD.

Slot kad terbabit ditempatkan di sebelah kiri, bersebelahan dengan slot kad SIM yang kedua-duanya mempunyai penutup plastik masing-masing. Menariknya, telefon terbabit sudah siap dengan sistem operasi terbaru Android 4.0 (Ice Cream Sandwich).

Selain kalis air dan debu, Acro S juga mempunyai teknologi pengesanan jari basah bermakna anda masih boleh berinteraksi dengan menyentuh skrin ketika jari basah yang mungkin sesuai jika anda individu kerap berpeluh.

Prestasi kamera beresolusi 12.1 megapiksel cukup memadai terutama ketika kegunaan musim perayaan ini manakala fungsi ‘shutter’ juga memberi respon pantas terhadap rakaman imej yang mahu diambil.
Kuasa telefon dengan Dual Core 1.5GHz menghidupkan operasi bertenaga telefon terbabit dengan kelancaran ketika bertukar aplikasi juga tidak dapat disangkal jika anda menggunakan telefon ini.

Sony Acro S baru saja dilancarkan hari ini, anda boleh mendapatkanya di kedai-kedai telefon Sony berdekatan.

Kesimpulannya, Sony Xperia Acro S adalah telefon pintar yang baik bagi segmen peranti bersaiz 4.3 inci malah harganya pun boleh tahan sesuai dengan pelbagai ciri ditonjolkan!
SPESIFIKASI:

PRODUK: Sony Xperia Acro S
HARGA: RM1,699 (percuma aksesori bernilai RM272)
PENGELUAR: Sony Mobile Communications
PERTANYAAN: Sony Mobile Communications
LAMAN WEB: www.sony.com.my

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...