Rabu, 6 Mac 2013

Samsung kembali dengan Samsung Galaxy Note 8.0

Samsung kembali menggegarkan dunia gajet pintar dengan Galaxy Note 8.0

Antara kelebihan Note 8.0 adalah tawaran solusinya yang inovatif seperti pilihan tetingkap pelbagai (multi-window) untuk memisahkan paparan skrin lapan inci kepada beberapa paparan lain dalam masa yang sama.

Manakala, teknologi pintar S Pen juga bakal memudahkan tugasan mencipta, menyunting, mengurus serta berkongsi dokumen seharian.

Lebih nipis dan kompak, Note 8.0 dilihat cukup sempurna untuk memenuhi syarat peneman on-the-go untuk aktiviti pekerjaan dan juga hiburan.

Direka untuk menyimpan dan menguruskan kecekapan data personal anda, peranti era baru tersebut menawarkan kepada pengguna peralatan organisasi atau pengurusan bersaiz poket yang hands-on.

Contohnya aplikasi Practical S Note dan S Planner membantu menguruskan tugasan harian termasuk nota minit mesyuarat, senarai tugasan malah diari peribadi anda.

Note 8.0 juga turut dilengkapi kandungan serta perkhidmatan yang terbaru seperti, chat-On yang telah dipertingkatkan menawarkan kemudahan berhubung menerusi khidmat pesanan ringkas dan perbualan berkumpulan dalam format yang pelbagai seperti imej, video, suara dan juga hubungan (contacts).

Malah, aplikasi terbaru bagi Note 8.0 adalah penggunaan aplikasi yang pelbagai tanpa perlu menutup aplikasi lain seperti Memo, Diary dan senarai mesti ingat (must-remember list).

Era baru penggunaan pen pintar S Pen adalah apabila pen tersebut tidak lagi perlu menyentuh skrin.

Penggunaan aplikasi Air View menjadikan S Pen hanya perlu terawang-awang sahaja di atas paparan skrin untuk melihat pra tonton video, e-mel, gambar dan juga temujanji pada aplikasi S Planner tanpa perlu membuka aplikasi tersebut.

Manakala kelebihan S Pen Gesture membolehkan anda menyunting imej dan kandungan dengan lebih mudah bersama Paper Artist dan Photo Note.

Malah, buat pertama kalinya dalam katogeri Galaxy Note, anda boleh menggunakan S Pen untuk mengawal butang fizikal menu atau back menerusi teknologi WACOM.

Seterusnya aplikasi Dual View yang membolehkan pengguna Note 8.0 membuka dua tetingkap pelbagai guna sekali gus.

Contohnya anda boleh membuka S Note di skrin paparan laman web dan dalam masa yang sama mengecilkan, menyeret, serta memadamkan kandungannya mengikut kehendak pengguna.

Pop- Up Note pula membolehkan pengguna membuka aplikasi S Note pada bila-bila masa untuk memerhatikan mana-mana indak balas kekunci walaupun sedang melayari laman web.

Samsung Galaxy Note 8.0 :

General: Optional 2G/3G/4G connectivity
Form factor: Tablet
Dimensions: 210.8 x 135.9 x 8 mm, 338 g
Display: 8" 16M-color TFT capacitive touchscreen with a resolution of 800 x 1280 pixels (189ppi)
Stylus: S Pen, 1024 pressure levels, hover functionality
Chipset: Exynos 4412 Quad
CPU: Quad-core ARM Cortex-A9 1.6 GHz processor
GPU: Mali-400MP
RAM: 2GB
OS: Android 4.1.1 (Jelly Bean)
Memory: 16/32GB storage, microSD card slot
Still camera: 5 megapixel auto-focus camera, face detection and Best faces feature, touch focus and image stabilization; 1.3MP front facing camera, video-calls
Video camera: Full HD (1080p) video recording at 30fps
Connectivity: Wi-Fi a/b/g/n, Wi-Fi hotspot, Bluetooth 4.0, standard microUSB port with MHL features (TV Out, USB host), GPS receiver with A-GPS and GLONASS, 3.5mm audio jack, NFC
Battery: 4600 mAh
Misc: Nature UX, Extremely rich video/audio codec support, built-in accelerometer, multi-touch input, proximity sensor, gyroscope sensor, Smart stay and Smart rotation eye-tracking, Reading mode.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...